torsdag, april 11

GODKÄND

Igår blev jag GODKÄND för Gastric Bypass av min överviktsläkare på Gävle sjukhus.
Skickade in remiss via min hälsocentral i Sandviken den 23 april-12, sen fick jag vänta hela sommaren på att få komma på informationsmöte eftersom kirurgen har stängt över sommaren.
Men när jag väl kom dit efter att dom mätt och vägt mig, och tagit några prover fick jag träffa överviktsläkaren. Och då frågade han om jag hade blivit opererad förut, och det har jag ju. Har ju tagit bort en del av höger lunga. Så då kunde han inte godkänna mig då, för att han ville att jag skulle gå på utredning för lungorna för att kolla om allt var okej. Och efter att ha varit på fyslab och gjort andningsprov och träffat narkosläkare, fick jag en ny kallelse om att träffa läkaren igen.
Och då sa han att jag är okej för operation och att han godkände mig. Så jävla skönt!! :D
Så nu är jag godkänd, och kommer få göra operation innan sommaren och att jag ska gå på flytande shakes och soppor 5 veckor och gå ner 12 kilo innan. :)

Kommer skriva mer om Gastric bypass i kommande inlägg!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar