tisdag, maj 14

4e veckomätningen

... och en vecka har gått igen sen sist jag skrev något på bloggen.. dagarna har gått så sjukt fort. allt bara springer iväg.

Har varit ledig från skolan tisdag-måndag, och idag tisdag var jag också hemma pga att jag fick spendera halva natten på toan, då min mage gjorde ifrån sig rejält. Inte så härligt! :(

Men i helgen var jag iaf hemma själv typ hela helgen, eftersom sambon jobbar 5.45 - 17.45.
Tvättade en massa maskiner i lördags och slappade.. och söndagen städade jag.. Lugn och skön helg! Och igår, måndag, jag på förberedande möte inför min operation som kommer gå av stapeln nästa tisdag, den 21a.
Fick ta lite prover. tömma mig på ännu mer blod. räcker inte med röda veckan liksom! :P
Iaf så tog dom prover, kollade hjärtat genom EKG, sen var de dags att träffa sjukgymnast som berättade lite om vad som kan vara bra träning efter. Och hon rekommenderade att jag skulle börja träna på Parkbadet, för där har dom kombikort så jag får träna på gymmet och simma hur mycket jag vill. Skitbra ju! :) Och fortsätta gå mina 5 km om dagen med stavar, så kommer nog detta gå galant och jag kommer ha lättare att gå ner i vikt sen när jag gått ner dom kilona jag går ner av operationen. :)
Sen träffade jag sjuksköterska som berättade lite mer om operationen, och så fick jag massa papper om dagen jag ska vara där och kvällen innan, fick en fragminspruta som jag ska ta kvällen innan för att förhindra blodpropp(ar) när jag ligger stilla på operationsbordet, även 5 skitstora antibiotikatabletter som jag ska ta 1 timma innan jag ska vara på avdelningen, så att de inte blir infektion efter att dom varit och grävt i magen.

Såhär ser min kväll ut innan operationen:
  • Duscha med descutan (bakteriedödande). Bädda i rena sängkläder, och torka med rena handdukar.
  • Ta Fragminspruta kl. 19.00
  • Dricka Modifast som vanligt fram till senast midnatt.
Operationsdagen:
  • Dricka vatten fram till 6.00
  • Ta mina antibiotikatabletter kl. 6.00
  • Duscha igen med descutan. Ta på mig rena kläder. Inte använda hudkräm, smink, nagellack, hårprodukter eller smycken. Får ta av min labret (läppiercing) innan jag går ner till operationen.
  • Ska vara på Kirurgslussen kl 7.00. Där kommer jag få en säng, operationskläder sen kommer dom sätta i en slang i armen på mig där som ska spruta in sövningsmedel vid operationen.
Bästa Fredrik ska följa med och vara med så länge han kan. Stackarn som får åka hem och bara vänta på ett besked om hur de gått.. :( 

Men de går nog bra. Börjar bli lite nervös, men de kanske man ska bli? :)

Och såklart så har jag vägt och mätt mig denna vecka också :) 

Startvikt: 126.7 kg
Dagens vikt: 119.1 kg (-2.2 kg) sammanlagt -7.6 kg

Mått på bysten -  start: 121 cm
Dagens mått: 113 cm (-3 cm) sammanlagt -10 cm

Mått under bysten - start: 107 cm
Dagens mått: 97 cm (-2 cm) sammanlagt -9 cm

Mått runt midjan där de är som bredar - start: 146 cm
Dagens mått: 139 cm (oförändrad) sammanlagt -7 cm

Mått på rumpan - start: 135 cm
Dagens mått: 131 cm (-0.5 cm) sammanlagt -4 cm

Mått på överarm - start: 41 cm
Dagens mått: 39.5 cm (oförändrad) sammanlagt -1.5 cm

Mått runt lår - start: 80 cm
Dagens mått: 70.5 cm (-1.5 cm) sammanlagt -9.5 cm

Mått runt vad - start: 49 cm
Dagens mått : 46.5 cm (oförändrad) sammanlagt -2.5 cm)


Nu måste jag krypa i säng, för en skoldag väntar i morgon.
Ha de gotta, :)





1 kommentar: