tisdag, maj 21

Dagen med stort D

Idag är dagen jag väntat på i över 1 år.. Har funderar på operationen sen 2010, då en gammal vän gjorde den. 
Skickade in min remiss 23 april 2012, och blev kallad på infomöte i september, men den sov jag över (klantigt) och fick komma på ett nytt möte i oktober.
Blev då inte godkänd av läkaren eftersom han tyckte jag var tungandad och eftersom jag opererat bort en del av höger lunga så ville han att jag skulle kolla upp lungorna så att de inte blir några problem under narkosen.
Skickades till fys,LAB där jag gick göra massa olika andningstester, och till narkosen som sa att bara man kan gå uppför 2 trappor utan att stanna så är de inga problem. Och testet på fys.LAB visade att jag har en defekt på lungorna, men inget som ställer till de. Hurra!!
Sen blev jag kallad på nytt infomöte den 10e april och blev då godkänd. :)
Sen ringde en gullig sköterska dagen efter och sa att jag fått en operationstid den 21 maj, och att jag skulle börja flyta den 16e. 
Så idag har de gått 5 veckor och de är Dagen med stort D. OPERATION!!

Är sjukt nervös nu faktiskt! Är strax framme i Gävle. 
Men de går nog bra :) ni får hålla tummarna och tänka på mig. :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar