måndag, juni 10

2 veckor efter OP

tiden bara springer iväg.. och jag har haft fullt upp.
Opererade mig 21 maj, kom hem 22 maj.. har mått väldigt bra faktiskt om jag får säga de.
Visst var jag väldigt svullen om magen många dagar, var stel i hela kroppen och kunde inte röra mig som jag är van att göra.
Men jag har kämpat på, har tagit mina promenader som jag ska göra och de har gått hyffsat bra. Har gått ca 30 minuter varannan dag med min sambo. visst har de gått långsamt men har tagit med fram utan större problem. Promenader får ju igång tarmarna, så har varit så skönt att fått prutta och rapa ur mig luften kirurgen sprutade i mig under operationen.

Och nu 20 dagar efter har jag ingen luft kvar, och jag blir smalare och förlorar mer fett för varje dag.
Och jag mår såå bra!! Är fortfarande den glada Eva som innan, och jag har samma energi om inte lite mer än innan operationen! Och mina sår på magen är fina. Har tagit bort kompresserna jag hade på mig efter operationen, och tejpar med kirurgtejp på dom 3 långa ärren, och strips på dom 2 som är små.
Har inget ont. enda gången de kan göra ont är när jag har ätit lite för fort (dålig vana). Då känns de som en klump i magen, men de släpper efter en 10-15 minuter.

Har såklart mätt mig och vägt mig, men vikten har de inte hänt så mycket med, eftersom de brukar ta en stund innan de kommer igång igen efter flytet som jag gick på innan operationen. Men -4 kg har jag gått ner dessa 20 dagar efter operationen. 
Mest skillnad är de på centimeterna:

4e juni
Bröst: 111 cm (-4,5 cm) sammanlagt -10 cm

Under BH: 95,5 cm (-2,5 cm) sammanlagt -11,5 cm

Mage: 134 cm (-7 cm) sammanlagt -12 cm

Rumpa: 128 cm (-2 cm) sammanlagt -7 cm

Överarm: 37 cm (-2 cm) sammanlagt -4 cm

Lår: 67 cm (-3 cm) sammanlagt -13 cm

Vad: 46,5 cm (oförändrat) sammanlagt -2,5 cm


Imorgon har de gått 3 veckor, så hoppas på många - i centimeterna ;)

1 kommentar: