söndag, december 29

Renovering

Äntligen har jag och Fredrik gjort om i hallen och sovrummet.
I hallen tog vi ner alla uppstoppade fåglar vi hade, sålde spegeln och telefonbänken som de mest samlades skräp på, sen köpte jag Ikeas fetaste spegel för lite av mina julklappspengar, Fredrik köpte en fin sittpuff med förvaring under locket på Rusta sen hittade vi 2 fina ljuslyktor på vinden som vi köpte för många år sen.. blev sjukt fint!!

Sen har vi funderat länge på att göra om garderoben i sovrummet. Sagt och gjort!
Rev ur hyllor, mittendel, pinne för hängare. Tänkte måla vitt, men när vi var på rusta såg jag en färg som hette nyponros. "Åååh rosa!! " sa jag till Fredrik, och han bara "tjaa varför inte? " 
Trodde aldrig han skulle gå med på de! :) så nu är de målat 4 gånger. Ska vänta till imorgon innan vi borrar upp en ny stång till hängare, sen köpte vi ett smidigt ställ för lådor som Fredrik har alla tshirtar i och jag mina skönhetsgrejor (bild kommer imorgon lr nåt)

Ska köpa 2 till lådor på Ikea för filtar och Fredriks jobbkläder, 1 tjockt tyg som vi ska hänga upp istället för dörrar och en LED-list, så vi får belysning i skåpet :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar